Code Week edukacja wczesnoszkolna oraz klasy IV-VIII Szkoły Podstawowej
Code Week edukacja wczesnoszkolna oraz klasy IV-VII Szkoły Podstawowej
„Kliknij i koduj razem z Myśliszewicami” z takim hasłem włączyliśmy się w organizację Europejskiego Tygodnia Kodowania. Jest to ogólnoświatowe Święto Programowania. Tegoroczny #CodeWeek potrwa do 20 października.
CodeWeek to wydarzenie społeczne, w które angażują się wszystkie europejskie państwa i nie tylko. Jego misją jest poszerzanie i promowanie kompetencji z zakresu programowania i zachęcanie osób w każdym wieku do rozpoczęcia przygody z programowaniem.
Edukacja wczesnoszkolna
klasy 4-8 szkoły podstawowej
Lp. |
Aktywności |
Realizacja |
1. |
Uczniowie przez nauczyciela zostają wprowadzeni |
|
2. |
Lightbot |
Uczniowie uczą się kodowania wykorzystując grę strategiczną , w której muszą zmierzyć się |
3. |
Gra terenowa w Orońsku - Kodowanie |
Wędrówka to popularny temat podejmowany przez autorów tworzące gry. W trakcie nasza wyprawa poszukiwawcza do Orońska będzie stanowić tło opowieści o programowaniu. |
4. |
Kodowanie bez elektryczności. |
Praca w kilkuosobowych zespołach. Każda ekipa ma za zadanie ułożyć rozsypankę lub wieżę z kubeczków plastikowych.Należy wykorzystać WSZYSTKIE elementy.Poznajemy podstawy programowania, osadzone w kontekście kompetencji miękkich, takich jak umiejętności współpracy, komunikacji w zespole, mierzenia się z wyzwaniami, w tym popełniania błędów i radzeniu sobie w sytuacji problemowej. |
5. |
Poznajemy podstawowe pojęcia związane |
Algorytmika, program, procedura, ciąg poleceń, sekwencja, kodowanie, przepis - algorytm. |
6. |
Scottie go |
Bohaterem gry jest sympatyczny kosmita Scottie, którego pojazd w wyniku awarii spada na ziemię. Należy pomóc Scottiemu zdobyć części zamienne do pojazdu kosmicznego, programując jego ruchy przy pomocy specjalnych klocków. Przed uczniami jest wiele godzin nauki i zabawy oraz szereg wymagających pomysłowości wyzwań i zadań, które musi wykonać Scottie aby naprawić swój pojazd i wrócić do domu. |
7. |
Programowanie wizualne |
Korzystamy z aplikacji Scratch, Baltie. Poszukiwania rozwiązywań zadań logicznych, sprzyjających ustalaniu strategii w rozwiązywaniu problemów. |