Strona głównaTu byliśmy!!! → KRAKÓW-WIELICZKA - klasy 6a, 6b, 7a

KRAKÓW-WIELICZKA - klasy 6a, 6b, 7a

27- 28.10.2022 r. uczniowie klasy 6a, 6b i 7a, w ramach programu „Poznaj Polskę”, udali się na wycieczkę do Krakowa i Wieliczki.

Pierwszego dnia podążyli „Śladami legend wielickiej kopalni” prowadzonej przez przewodnika. Podczas wędrówki trasą turystyczną poznali jej historię, podziwiali prawdziwe cuda wykonane w soli: wspaniałe kaplice zdobione solnymi rzeźbami i płaskorzeźbami, żyrandole, urokliwe podziemne jeziora, stare wyrobiska o oryginalnej drewnianej zabudowie. Najbardziej zachwycił ich wystrój wydrążonej w XIX wieku kaplicy św. Kingi. Tego samego dnia udaliśmy się także do Muzeum Archeologicznego, gdzie w części warsztatowej uczniowie wykonali tabliczki zapisane hieroglifami.

28 października odwiedziliśmy Kraków, który przywitał nas serdecznie mnogością zabytków i niezwykłym klimatem. Zwiedziliśmy Zamek Królewski na Wawelu, a następnie podążyliśmy drogą Królewską, gdzie zobaczyliśmy: Plac Matejki, kościół św. Floriana, Akademię Sztuk Pięknych, Pomnik Grunwaldzki, Barbakan, Bramę Floriańską, ul. Floriańską, Dom Jana Matejki.

Podsumowując nasz wyjazd należy stwierdzić, że udał się wyjątkowo. Dopisała pogoda… dopisały humory… a wspomnień wystarczy na długie miesiące.