Strona głównaTu byliśmy!!! → Wycieczka klasy 4a i 4b w Góry Świętokrzyskie - "Śladami Sienkiewicza".

Wycieczka klasy 4a i 4b w Góry Świętokrzyskie - "Śladami Sienkiewicza".

12 maja 2015 r. klasy 4a i 4b uczestniczyły w wycieczce szkolnej w Góry Świętokrzyskie. Plan wycieczki był napięty.
Wyruszyliśmy wcześnie rano… Szkoła zniknęła szybko za oknami autokaru kierującego się
w stronę woj. świętokrzyskiego. W autokarze wrzało… Uczniowie rozmawiali ze sobą wzmacniając więzi przyjaźni i koleżeństwa między sobą.
Około godz. 9.30 dotarliśmy do Muzeum Minerałów i Skamieniałości u podnóża św. Katarzyny. Podziwialiśmy tam niezwykłe okazy kamieni szlachetnych, skamieniałości oraz uczestniczyliśmy
w pokazie obróbki, szlifowania oczka jubilerskiego.
Chwila oddechu i wyruszyliśmy w dalszą drogę.
Święty Krzyż zdobyliśmy pieszo krocząc ścieżką ekologiczną przez Świętokrzyski Park Narodowy. Nie wszyscy dotarli na Gołoborza czyści J, jednak błoto nie przeszkodziło nam w pieszej wędrówce.
Z tarasu widokowego podziwialiśmy obszary bezleśne (gołe od boru) znajdujące się na stokach pasm górskich. Przewodnik opowiedział nam krótką historię Gołoborza zbudowanego z piaskowca kwarcytowego powstałych ponad 500 mln lat temu. Niejedna z uczestniczek wycieczki poczuła się jak – czarodziejka…J.
W Muzeum Przyrodniczym mogliśmy podziwiać prezentowaną tam wystawę, która jest spektaklem światła, dźwięku i odgłosów przyrody wykorzystującym multimedialne urządzenia, dioramy, zdjęcia, modele.
Chwila odpoczynku i wraz z przewodnikiem zwiedzaliśmy Sanktuarium Relikwii Drzewa Krzyża Świętego gdzie zrobiliśmy sobie kilka pamiątkowych zdjęć.
Droga powrotna z góry Świętego Krzyża minęła bardzo szybko, kierowca odliczał już minuty
do naszego powrotu.
Ledwie zdążyliśmy dojechać na czas do Oblęgorka! Zniecierpliwiona pani przewodniczka w bardzo interesujący i zajmujący sposób przekazała nam historię życia patrona naszej szkoły - Henryka Sienkiewicza. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek o rodzinie Sienkiewiczów.
Wracając do autokaru wypatrywaliśmy też żyjących w pobliżu przodków z rodu naszego wieszcza.
W drodze do domu zwiedziliśmy ruiny wieży gichtociągowej oraz Pomnik Przyrody – Dąb Bartek.
Do Myśliszewic dotarliśmy z plecakami pełnymi pamiątek i wrażeń, które jak najszybciej chcieliśmy przekazać naszym bliskim. Z niecierpliwością czekamy na  przyszłoroczne wycieczki szkolne…